Sortowanie
Źródło opisu
Katalog pedagogika
(60)
Forma i typ
Książki
(60)
Dostępność
dostępne
(59)
nieokreślona
(1)
Placówka
Wypożyczalnia
(60)
Autor
Pańczyk Jan
(13)
Tomasik Ewa
(4)
Rola Jarosław
(3)
Bałachowicz Józefa
(2)
Eckert Urszula
(2)
Gasik Wojciech
(2)
Karwot Izydor
(2)
Pisula Ewa
(2)
Atys Paulina
(1)
Chrzanowska Iwona
(1)
Dobrołowicz Witold
(1)
Emiluta-Rozya Danuta
(1)
Gamulczak Franciszek
(1)
Grzegorzewska Maria
(1)
Góralski Andrzej
(1)
Górny Jerzy
(1)
Głodkowska Joanna
(1)
Huszcz Mirosław
(1)
Jankowska Dorota
(1)
Kalinowski Marian
(1)
Kott Tadeusz
(1)
Kuligowska Krystyna
(1)
Leonhardt Merce
(1)
Lewandowska-Tarasiuk Ewa
(1)
Marek-Ruka Marianna
(1)
Mierzejewska Halina
(1)
Misiewicz Halina
(1)
Nowicka-Kozioł
(1)
Nowicka-Kozioł Maria
(1)
Paluszewski Jan
(1)
Pełka Jerzy
(1)
Pytka Lesław
(1)
Rdzanek-Piwowar Grażyna
(1)
Rola Stanisław
(1)
Rudowski Tomasz
(1)
Siedlecka Hanna
(1)
Stojanowska Wanda
(1)
Stupin-Rzońca Agnieszka
(1)
Stąsiek Kazimierz
(1)
Szałański Jan
(1)
Szumski Grzegorz
(1)
Sękowska Zofia
(1)
Walczak Grażyna
(1)
Walkiewicz Małgorzata
(1)
Zięcina-Banek Maria
(1)
Łaszczyk Jan
(1)
Rok wydania
2000 - 2009
(2)
1990 - 1999
(57)
Kraj wydania
Polska
(60)
Język
polski
(60)
Temat
Pedagogika specjalna
(13)
pedagodzy specjalni
(5)
pedagogika specjalna
(5)
Biblioterapia
(3)
Niepełnosprawni
(3)
dziecko
(3)
dziecko upośledzone umysłowo
(3)
matematyka
(3)
młodzież
(3)
nauczanie
(3)
twórczość
(3)
upośledzeni umysłowo
(3)
Dziecko
(2)
Dziecko upośledzone umysłowo
(2)
Pedagogika resocjalizacyjna
(2)
Szkolnictwo podstawowe
(2)
Szkolnictwo specjalne
(2)
autyzm
(2)
diagnoza
(2)
dziecko głuche
(2)
mózgowe porazenie dziecięce
(2)
młodzież szkolna
(2)
niewidomi
(2)
przemoc w rodzinie
(2)
uczniowie
(2)
zaburzenia rozwojowe
(2)
zdolności
(2)
Dziecko niedowidzące
(1)
Dziecko niepełnosprawne
(1)
Dziecko niewidome
(1)
Dziecko upośledzone
(1)
Grzegorzewska, Maria
(1)
Grzegorzewska, Maria (1888-1967)
(1)
Górski, Andrzej
(1)
Hulek, Aleksander (1916-1993)
(1)
Instytut Pedagogiki Specjalnej
(1)
Język polski
(1)
Kształcenia specjalne
(1)
Listy polskie
(1)
Literatura
(1)
Literatura polska
(1)
Młodzież
(1)
Niedostosowani społecznie
(1)
Oceny szkolne
(1)
Pedagogika
(1)
Poezja polska
(1)
Przestępczość nieletnich
(1)
Sieroctwo społeczne
(1)
Skala Leonhardt
(1)
Socjologia
(1)
Sprzężone zaburzenia
(1)
Uczeń zdolny
(1)
Vojty, metoda
(1)
Wychowanie
(1)
Wychowanie seksualne
(1)
Wyższa Szkoła Pedagogiki Specjalnej
(1)
Wzrok
(1)
Zespół Ushera
(1)
Znaniecki, Florian
(1)
badania eksperymentalne
(1)
czytanie
(1)
depresja
(1)
dzieci upośledzone umysłowo
(1)
dzieci z dysfunkcją narządu ruchu
(1)
dziecko a rodzice
(1)
dziecko niedosłyszące
(1)
dziecko upośledzone
(1)
dziecko uzdolnione
(1)
edukacja literacka
(1)
głuchoniewidomi
(1)
kalkulatory elektroniczne
(1)
kształcenie specjalne- pedagodzy
(1)
kultura literacka
(1)
logopedia
(1)
metoda baśniowych spotkań
(1)
metody obserwacyjne
(1)
mowa
(1)
muzykoterapia
(1)
narkomania
(1)
nauczyciele
(1)
niedostosowanie społeczne
(1)
niepełnosprawni fizycznie
(1)
niepełnosprawni ruchowo
(1)
odpowiedzialność karna
(1)
odpowiedzialność moralna
(1)
odpowiedzialność- psychologia
(1)
osobowość
(1)
osoby uzależnione
(1)
pedagogika
(1)
pedagogika humanistyczna
(1)
pedagogika resocjalizacyjna
(1)
pedagogika rewalidacyjna
(1)
pedagogika twórczości
(1)
penitencjarystyka
(1)
poradnictwo zawodowe
(1)
prawo karne
(1)
przestępczość nieletnich
(1)
psychodydaktyka kreatywności
(1)
rehabilitacja
(1)
resocjalizacja
(1)
60 wyników Filtruj
Brak okładki
Książka
W koszyku
Streszczenie: WstępRozdział 1. Ocena i ocenianie szkolne w ujęciu teoretycznym i w świetle badań: 1. Pojęcie ocen i stopni szkolnych. Ocena i ocenianie - próby definicji pojęć; 1.1. Poglądy pedagogów na sprawdzanie i ocenianie osiągnięć uczniów; 2. Sytuacja oceniania szkolnego; 2.1. Przedmiot i kryteria oceny szkolnej w świetle badań; 2.2. Uczeń w sytuacji oceniania szkolnego; 2.2.1. Ocena i motywacja do nauki szkolnej; 2.2.2. Ustalenia prawne w zakresie oceniania ucznia; 2.3. Nauczyciel w sytuacji oceniania szkolnego; 2.3.1. Kwalifikacje nauczycieli w aspekcie kontroli i oceny; 2.3.2. Pożądane cechy nauczyciela jako osoby oceniającej; 3. "Społeczno-wychowawcze" ocenianie osiągnięć szkolnych jako alternatywa oceniania dydaktycznego; 4. Nowa rzeczywistość oceniania szkolnego; 4.1. Charakterystyka i kryteria sześciostopniowej skali stopni szkolnych; 5. Zarzuty wobec stopni szkolnych w niektórych pozycjach literatury polskiej i zagranicznej; 5.1. Przykłady nowych rozwiązań problemu oceniania; Rozdział 2. Ocenianie szkolne w pracy z dzieckiem upośledzonym umysłowo w stopniu lekkim: 1. Charakterystyka ucznia upośledzonego umysłowo w stopniu lekkim w kontekście oceniania szkolnego; 1.1. Kształcenie dzieci upośledzonych umysłowo w stopniu lekkim; 1.2. Ocenianie dzieci lekko upośledzonych umysłowo w aspekcie osiągnięć szkolnych; 1.2.1. Kryteria stopni szkolnych dla dzieci upośledzonych umysłowo; 1.2.2. Nauczyciel szkoły specjalnej w sytuacji oceniania wiedzy i umiejętności uczniów; 1.2.3. Znaczenie oceny szkolnej dla uczniów lekko upośledzonych umysłowo w świetle badań; 2. Stan badań nad ocenianiem osiągnięć szkolnych dzieci umysłowo upośledzonych w literaturze; Rozdział 3. Metodologiczne podstawy badań; 1. Problematyka, zakres i cel podjętych badań; 2. Problemy badawcze i hipotezy robocze; 3. Teren badań i próba badawcza; 4. Metody, techniki i narzędzia zastosowane w trakcie badań; 4.1. Charakterystyka zastosowanych metod i narzędzi badawczych; Rozdział 4. Analiza wyników badań: 1. Poziom wiadomości i umiejętności uczniów szkół specjalnych dla lekko upośledzonych umysłowo i szkół ogólnodostępnych; 1.1. Poziom wiadomości i umiejętności uczniów szkół specjalnych dla lekko upośledzonych umysłowo z języka polskiego i matematyki; 1.2. Poziom wiadomości i umiejętności z języka polskiego i matematyki uczniów klas I-VIII szkół ogólnodostępnych; 2. Wykorzystywanie skali sześciostopniowej w ocenie uczniów szkół specjalnych dla lekko upośledzonych umysłowo i ogólnodostępnych. Podobieństwa i różnice; 2.1. Wykorzystanie skali sześciostopniowej w ocenie uczniów szkoły specjalnej dla lekko upośledzonych umysłowo i ogólnodostępnej w zakresie języka polskiego. Podobieństwa i różnice; 2.2. Wykorzystanie skali sześciostopniowej w ocenie wiadomości i umiejętności matematycznych uczniów szkoły specjalnej dla lekko upośledzonych umysłowo i szkoły ogólnodostępnej. Podobieństwa i różnice; 3. Trafność oceniania i wykorzystywania skali not szkolnych w kontekście wykształcenia i stażu pracy nauczycieli szkół specjalnych dla lekko upośledzonych umysłowo i szkołach ogólnodostępnych; 3.1. Poziom wykształcenia a trafność oceniania i stopień wykorzystania skali not szkolnych w szkołach specjalnych dla lekko upośledzonych umysłowo i szkołach ogólnodostępnych; 3.1.1. Poziom wykształcenia a trafność oceniania uczniów w szkole specjalnej dla lekko upośledzonych umysłowo i w szkole ogólnodostępnej; 3.1.2. Wykorzystanie skali stopni szkolnych w obu typach szkół w zależności od wykształcenia nauczycieli; 3.2. Staż pracy nauczycieli a trafność oceniania i wykorzystania skali stopni szkolnych w szkołach specjalnych dla lekko upośledzonych umysłowo i w szkołach ogólnodostępnych; 3.2.1. Staż pracy nauczycieli a trafność oceniania uczniów w szkole specjalnej dla lekko upośledzonych umysłowo i w szkole ogólnodostępnej; 3.2.2. Wykorzystanie skali stopni szkolnych w szkole specjalnej dla lekko upośledzonych umysłowo i w szkole ogólnodostępnej w zależności od stażu pracy nauczycieli; 4. Zagadnienie zgodności oceniania w przypadku pomiaru dydaktycznego i oceniania formalnego w szkole specjalnej dla lekko upośledzonych umysłowo i szkole ogólnodostępnej; 4.1. Adekwatność rezultatu pomiaru dydaktycznego do not formalnych wystawionych przez nauczycieli z języka polskiego uczniom klas I-VIII szkół specjalnych dla lekko upośledzonych umysłowo i ogólnodostępnych; 4.2. Adekwatność rezultatu pomiaru dydaktycznego do not formalnych wystawionych przez nauczycieli z matematyki uczniom klas I-VIII szkół specjalnych dla lekko upośledzonych umysłowo i ogólnodostępnych; Zakończenie i wnioski; Wykaz literatury; Aneksy: Aneks 1. Wykorzystanie skali sześciostopniowej w ocenie uczniów szkół specjalnych dla lekko upośledzonych umysłowo i ogólnodostępnych z języka polskiego. Podobieństwa i różnice; Aneks 2. Wykorzystanie skali sześciostopniowej w ocenie wiedzy i umiejętności matematycznych uczniów szkół specjalnych dla lekko upośledzonych umysłowo i ogólnodostępnych. Podobieństwa i różnice; Aneks 3. Adekwatność rezultatu pomiaru dydaktycznego do not formalnych wystawionych przez nauczycieli z języka polskiego uczniom klas I-VIII szkół specjalnych dla lekko upośledzonych umysłowo i ogólnodostępnych; Aneks 4. Adekwatność rezultatu pomiaru dydaktycznego do not formalnych wystawionych przez nauczycieli z matematyki uczniom klas I-VIII szkół specjalnych dla lekko upośledzonych umysłowo i ogólnodostępnych
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. W.40504, W.39615, W.39951, W.40489, w.40490, W.40503 (6 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. W.39853 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. W.38583, W.38584 (2 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. W.39879, W.39234 (2 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. W.39613 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
Streszczenie: Wstęp; Rozdział 1. Psychologiczne i metodyczne aspekty edukacji matematycznej dzieci upośledzonych umysłowo w stopniu lekkim: 1.1. Dojrzałość szkolna czy wrażliwość edukacyjna ucznia szkoły specjalnej - krótka historia koncepcji psychologicznych i pedagogicznych; 1.2. Sytuacja dzieci rozpoczynających naukę w szkole specjalnej ( dzieci kierowane bezpośrednio i porażką w szkole ogólnodostępnej ); 1.3. Charakterystyka upośledzonych umysłowo w stopniu lekkim - ważniejsze poglądy i przegląd badań; 1.4. Zdolności matematyczne w świetle wybranych teorii psychologicznych; 1.5. Specjalna edukacja matematyczna dzieci upośledzonych umysłowo w stopniu lekkim - zarys stanowisk; 1.6. Prawidłowości kształtowania podstawowych pojęć matematycznych i wiedza matematyczna ucznia klasy pierwszej szkoły specjalnej; 1.7. Warunki osiągnięć w uczeniu się matematyki dzieci upośledzonych umysłowo w stopniu lekkim; Rozdział 2. Teoretyczne i metodologiczne podstawy badań własnych: 2.1. Wrażliwość edukacyjna - prezentacja własnego modelu; 2.1.1. Zarysy wrażliwości edukacyjnej uczniów szkoły specjalnej; 2.1.2. Wrażliwość edukacyjna uczniów klasy pierwszej szkoły specjalnej w kontekście metody ośrodków pracy; 2.2. Podstawy teoretyczne i metodyczne zajęć korekcyjno-usprawniających " metodą baśniowych spotkań "; 2.2.1. Baśniowe spotkania - metoda bliska myślom, uczuciom i aktywności dziecka upośledzonego umysłowo w stopniu lekkim; 2.2.2. Profil rozwojowy klasy pierwszej w budowaniu programu wspomagającego wrażliwość edukacyjną; 2.2.3. Metodyczne wskazania do prowadzenia zajęć w kręgu baśni; 2.3. Cele badań, założenia koncepcyjne i hipotezy; 2.4. Charakterystyka badanych zmiennych i ich wskaźników; 2.5. Procedura i etapy badań; 2.6. Metody i techniki w przyjętych zakresach badawczych; 2.6.1. Metoda obserwacyjna - " Arkusz obserwacyjny oceny zachowania ucznia szkoły specjalnej "; 2.6.2. Metoda pomiaru dydaktycznego - " Zestaw wzorców czynności matematycznych ucznia klasy pierwszej szkoły specjalnej "; 2.6.3. Eksperyment pedagogiczny; 2.6.4. Metoda indywidualnego przypadku; 2.6.5. Metoda analizy profilowej; 2.6.6. Metody statystyczne; 2.7. Kryteria doboru próby i jej charakterystyka; Rozdział 3. Dziecko rozpoczynające naukę w szkole specjalnej - badania własne: 3.1. Informacje o uczniach rozpoczynających naukę w szkole specjalnej; 3.1.1. Dotychczasowe formy opieki i wychowania; 3.1.2. Poziom rozwoju umysłowego; 3.1.3. Rozpoznanie etiologiczne; 3.1.4. Poziom rozwoju fizycznego; 3.2. Środowisko rodzinne dzieci upośledzonych umysłowo w stopniu lekkim; 3.2.1. Stan rodziny uczniów klasy pierwszej szkoły specjalnej; 3.2.2. Stan domowej opieki wychowawczej nad dzieckiem; 3.2.3. Stanowisko rodziców wobec uczęszczania dziecka do szkoły specjalnej; 3.2.4. Wykształcenie i zatrudnienie rodziców; 3.2.5. Zaburzenia życia rodzinnego; 3.3. Podsumowanie; Rozdział 4. Wrażliwość edukacyjna a zasób doświadczeń matematycznych uczniów klasy pierwszej szkoły specjalnej: 4.1. Wyniki badań własnych w przyjętych zakresach wrażliwości edukacyjnej; 4.1.1. Ogólna wrażliwość edukacyjna; 4.1.2. Sytuacyjna wrażliwość edukacyjna - uczeń klasy pierwszej w procesie dydaktyczno-wychowawczym; 4.1.3. Zadaniowa wrażliwość edukacyjna; 4.2. Analiza czynnikowa wrażliwości edukacyjnej; 4.3. Profilowa prezentacja wrażliwości edukacyjnej uczniów klasy pierwszej szkoły specjalnej dla upośledzonych umysłowo w stopniu lekkim; 4.4. Wrażliwość edukacyjna jako wyznacznik osiągnięć matematycznych; 4.5. Podsumowanie; Rozdział 5. Skuteczność " metody baśniowych spotkań " w świetle wyników eksperymentu: 5.1. Rola " metody baśniowych spotkań " w procesie wspomagania wrażliwości edukacyjnej dzieci upośledzonych umysłowo; 5.2. " Metoda baśniowych spotkań " w kształtowaniu podstaw wiedzy matematycznej; 5.3. Podsumowanie; Wnioski z badań; Wykaz literatury; Wykaz tabel, wykresów, diagramów i schematów; Załączniki: 1. Przykładowe scenariusze " baśniowych spotkań "; 2. Psychopedagogiczne portrety uczniów klasy pierwszej szkoły specjalnej
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. W.40180, W.39834, W.39835, W.40178, W.40179, W.39833, W.39945 (7 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
(Roczniki Pedagogiki Specjalnej / Wyższa Szkoła Pedagogiki Specjalnej ; red. Jan Pańczyk ; T.1)
Forma i typ
Streszczenie: Wstęp; Część 1. Prace przeglądowe: 1. W. Dobrołowicz. Wprowadzenie w problematykę barier psychicznych w pracy pedagogicznej; 2. K. Kuligowska. Rozważania na temat dydaktyki szkoły specjalnej; 3. W. Pilecka, J. Pilecki. Model kompetencji społecznych w ujęciu S. Greenspana; 4. J. Sowa. Modelowanie sytuacji społecznych w procesie rewalidacji dzieci i młodzieży upośledzonej umysłowo; 5. J. Kruk-Lasocka. Traumatyzujący wpływ dziecka upośledzonego umysłowo na rodzinę; 6. J. Jastrząb. Model terapii pedagogicznej stosowanej wobec dzieci dyslektycznych; M. Kalinowski. Subkultury młodzieży w Polsce; Część 2. Prace empiryczne: 1. I. Mięsowicz. Rozwój somatyczny dzieci odchylonych od normy; 2. J. Kostrzewski. Różnice w profilach podstawowych zdolności szkolnych u dzieci lekko, umiarkowanie i znacznie upośledzonych umysłowo i ich rówieśników o prawidłowym rozwoju intelektualnym; 3. A. Maurer. Kompetencje komunikacyjne dzieci i młodzieży o upośledzonym rozwoju umysłowym w stopniu lekkim; 4. W. Loebel. Próba porównania trudności w czytaniu głośnym występujących u uczniów o prawidłowym rozwoju oraz upośledzonych umysłowo w stopniu lekkim; 5. H. Łaś, B. Głąb. Ocena przysposobienia do pracy młodzieży upośledzonej umysłowo w stopniu umiarkowanym i znacznym; 6. Z. Pelc. Niezależne funkcjonowanie uczniów lekko upośledzonych umysłowo w wieku 14-15 lat; 7. E. Minczakiewicz. Postawy uczuciowe dzieci upośledzonych umysłowo wobec rodziców; 8. M. M. Urlińska. Obraz własnej osoby młodzieży przewlekle chorej; 9. A. Korzon, J. Wyczesany. Pedagogika specjalna jako przedmiot nauczania na kierunkach studiów pedagogicznych; 10. J. Pańczyk. Zajęcia korekcyjno-wyrównawcze w klasach I-III szkół podstawowych w aglomeracji miejskiej; Streszczenie w języku angielskim; Streszczenie w języku rosyjskim; A) Ważniejsze wydarzenia dotyczące pedagogiki specjalnej w 1989 roku; B) Konferencje naukowe zorganizowane w 1989 roku; C) Prace opublikowane w 1989 roku przez Wydawnictwo Wyższej Szkoły Pedagogiki Specjalnej im. Marii Grzegorzewskiej; D) Warunki, jakim powinny odpowiadać materiały nadsyłane do " Roczników Pedagogiki Specjalnej "
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. W.37920 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
(Roczniki Pedagogiki Specjalnej / Wyższa Szkoła Pedagogiki Specjalnej ; red. Jan Pańczyk ; T.2)
Forma i typ
Streszczenie: Wstęp; Część 1. Prace przeglądowe: 1. O. Magne. Szwedzka prewencja zaburzeń zachowania; 2. P. Yong-Xin. Pedagogika specjalna w Chinach; 3. P. Marcon. Szkolnictwo specjalne i pomoc dzieciom we Włoszech; 4. C. C. Cunningham. Spojrzenie ponad patologię - obecne tendencje w pedagogice specjalnej; 5. M. Marek-Ruka. Integracja - utopia czy rzeczywistość; 6. Z. Pelc. Specyfika pracy pedagoga w specjalnym ośrdoku szkolno-wychowawczym; Część 2. Prace empiryczne: 1. Z. Jaźwińska. Badania poziomu funkcjonowania uwagi w procesie percepcji wzrokowej dzieci dyslektycznych; 2. J. Pańczyk. Rezultaty półrocznych zajęć korekcyjno-kompensacyjnych z uczniami dyslektycznymi; 3. K. Ulman. Poziom sprawności intelektualnych i zachowania przystosowawczego u dzieci w wieku 3-6 lat z zespołem Downa; 4. T. Żółkowska. Warunki wychowawcze rodziny a stosunek do nauki szkolnej uczniów upośledzonych umysłowo w stopniu lekkim; 5. L. Niebrzydowski. Samoakceptacja dziewcząt niepełnosprawnych i sprawnych ruchowo w wieku 16-18 lat; 6. B. Urban. Słownictwo wychowanków zakładów opiekuńczych i resocjalizacyjnych; Streszczenie w języku angielskim; Streszczenie w języku rosyjskim; A) Sprawozdanie z pobytów zagranicznych; B) Kronika ważniejszych wydarzeń; C) Prace opublikowane w 1990 r. przez Wydawnictwo WSPS; D) Instrukcja
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. W.37921 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
(Roczniki Pedagogiki Specjalnej / Wyższa Szkoła Pedagogiki Specjalnej ; red. Jan Pańczyk ; T.3)
Forma i typ
Streszczenie: Wstęp. Część 1. Prace przeglądowe: 1. W. Gasik. Ewolucja kształcenia w Wyższej Szkole Pedagogiki Specjalnej im. Marii Grzegorzewskiej w świetle przemian społeczno-oświatowych w latach 1922-1992; 2. A. Frączek. W siedemdziesięciolecie Uczelni imienia Marii Grzegorzewskiej ( tradycje, współczesność i perspektywy WSPS ); Część 2. Prace empiryczne: 1. H. Łaś. Współpraca przedszkola specjalnego z rodziną w rewalidacji dziecka upośledzonego umysłowo; 2. B. Marcinkowska, B. Tarłowska. Poziom rozwoju somatycznego uczniów szkół podstawowych dla upośledzonych umysłowo w stopniu umiarkowanym i znacznym; 3. B. Marcinkowska, B. Tarłowska. Poziom koordynacji ruchowej i zręczności uczniów szkół podstawowych dla upośledzonych umysłowo w stopniu umiarkowanym i znacznym; 4. E. Pisula. Płynność myślenia w teście niezwykłych zastosowań przedmiotów u osób upośledzonych umysłowo; 5. J. Michalski. Rozumienie pojęcia " aktywność " przez nauczycieli w odniesieniu do uczniów upośledzonych umysłowo; 6. J. Bałachowicz. Proces tworzenia myślowej reprezentacji czytanego tekstu przez uczniów szkół podstawowych dla lekko upośledzonych umysłowo; 7. J. Głodkowska. Opis oraz ocena rzetelności i trafności " Testu matematycznego absolwenta szkoły podstawowej specjalnej "; 8. J. Głodkowska. Wiedza geometryczna uczniów upośledzonych umysłowo w stopniu lekkim rozpoczynających naukę zawodu w świetle adaptacji społeczno-zawodowej; 9. B. Orzechowska. Rola gier dydaktycznych w nauczaniu przyrody w klasie VIII szkoły podstawowej dla upośledzonych umysłowo w stopniu lekkim; 9. B. Smykowska. Efekty problemowego nauczania wybranych tematów z historii w klasie VIII szkoły podstawowej dla upośledzonych umysłowo w stopniu lekkim; 10. K. Zajączkowski. Poczucie kontroli zachowania a skłonności agresywne nieletnich przestępców; 11. B. Urban, K. Zajączkowski. Zachowania dewiacyjne młodzieży stwierdzone metodą self-report; 12. J. Ostrowski. Temperament i agresja u wychowanek Państwowego Młodzieżowego Ośrodka Wychowawczego; Streszczenie w języku angielskim; Streszczenie w języku rosyjskim; A) Kronika ważniejszych wydarzeń; B) Prace opublikowane w 1991 r. przez Wydawnictwo WSPS; C) Instrukcja
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. W.37922 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
(Roczniki Pedagogiki Specjalnej / Wyższa Szkoła Pedagogiki Specjalnej ; red. Jan Pańczyk ; T.4)
Forma i typ
Streszczenie: Wstęp; Część 1. Prace poznawcze: 1. W. Pietrzak. Wiodące problemy edukacyjne dla dzieci głuchych; 2. R, Janeczko, F. Jarosz. Aktualne zagadnienia programowo-organizacyjne, prawne i ekonomiczne kształcenia dzieci i młodzieży w placówkach leczniczo-wychowawczych; 3. I. Chrzanowska. Kilka uwag o terapii dziecka niepełnosprawnego; 4. W. Pilecka, J. Pilecki. Quo vadis wychowanie dzieci upośledzonych umysłowo?; 5. H. Łaś, K. Penar. Kształcenie zawodowe i zatrudnienie młodzieży upośledzonej umysłowo w stopniu lekkim w nowej sytuacji ekonomicznej; 6. I. Karwot. Uwagi do nauczania matematyki w klasach wyższych szkół specjalnych; 7. Z. Kazanowski. Niektóre cechy rysunków dzieci upośledzonych umysłowo ma podstawie analizy literatury polskiej; Część 2. Prace empiryczne: 1. A. Giryński. Ocena poziomu zdolności empirycznych dzieci lekko upośledzonych umysłowo w zależności od postaw rodzicielskich matek; 2. E. Pasternak. Przykłady badań nad rewalidacją uczniów upośledzonych umysłowo w stopniu lekkim; 3. A. Twardowski, M. Nowak. Stopień opanowania umiejętności czytania i pisania przez uczniów klas III i IV szkół podstawowych dla upośledzonych umysłowo w stopniu lekkim; 4. J. Bałachowicz. Błędy w głośnym czytaniu u uczniów szkół podstawowych dla lekko upośledzonych umysłowo i szkół powszechnych; 5. J. Pańczyk. Z badań eksperymentalnych nad wpływem metody gier dydaktycznych na wyniki nauczania w wybranych klasach i przedmiotach szkół podstawowych dla lekko upośledzonych umysłowo; 6. H. Łaś. Indywidualna praca rewalidacyjna z dziećmi upośledzonymi umysłowo nie realizującymi obowiązku szkolnego pochodzącymi z rodzin patologicznych; 7. A. Mikrut. Różnice w zakresie cech indywidualnych między uczniami szkoły podstawowej dla upośledzonych umysłowo w stopniu lekkim o wysokiej i niskiej aktywności społecznej; 8. W. Dłużewska-Martyniec. Sprawność fizyczna upośledzonych umysłowo mężczyzn w wieku dojrzałym; 9. E. Mazanek. Zróżnicowanie poziomu umysłowego dzieci z mózgowym porażeniem dziecięcym w zależności od występowania padaczki, zaburzeń mowy, słuchu i wzroku; 10. M. Dziadkowiec, E. Małkiewicz. Bajka relaksacyjno-terapeutyczna jako metoda pomocy dziecku z mutyzmem wybiórczym. Analiza przypadku; 11. W. Pietrzak. Ekspresja emocjonalna dzieci głuchych w wieku przedszkolnym; 12. I. Chrzanowska. Preferencje postaw społecznych w stosunku do osób niepełnosprawnych. Wyniki badań pilotażowych grupy studentów; 13. J. Pańczyk. Przejawy i rozmiary niedostosowania społecznego uczniów klas początkowych szkół podstawowych w aglomeracji łódzkiej; 14. M. Orłowska. Zafascynowani telewizją. Wzory zachowań i niektóre uwarunkowania oglądania telewizji przez studentów Wyższej Szkoły Pedagogiki Specjalnej; Streszczenie w języku angielskim; Streszczenie w języku rosyjskim; A) Kronika ważniejszych wydarzeń; B) E. Mazanek, E. Wojstasiak. Życie i działalność Marii Zięciny-Banek; C) Prace opublikowane w 1992 r. przez Wydawnictwo Wyższej Szkoły Pedagogiki Specjalnej im. Marii Grzegorzewskiej; Instrukcja
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. W.37923 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
(Roczniki Pedagogiki Specjalnej / Wyższa Szkoła Pedagogiki Specjalnej ; red. Jan Pańczyk ; T.5)
Forma i typ
Streszczenie: Wstęp; Profesorowie jubilaci: 1. Zofia Sękowska; 2. Jan Dziedzic; Część 1. Prace przeglądowe: 1. W. Limont. Cudowne dzieci i savant. Próba analizy rozwoju zdolności w kontekście modelu Davida H. Feldmana; 2. J. Szałański. Projekt eksperymentalno-szkoleniowego ośrodka diagnostyczno-resocjalizacyjnego; 3. W. Skoczylas. Procedury postępowania metodycznego w kształtowaniu dyspozycji profilaktyczno-resocjalizacyjnych w procesie kształcenia i wychowania fizycznego dzieci zagrożonych nieprzystosowaniem społecznym; Część 2. Prace empiryczne: 1. H. Nadolska. Poziom inteligencji a sprawność narracji; 2. A. Giryński. Zachowania agresywne osób lekko upośledzonych umysłowo a ich pozycja społeczna w grupie rówieśników; 3. J. Głodkowska. Poznanie ucznia w okresie wstępnym szkoły podstawowej specjalnej dla upośledzonych umysłowo w stopniu lekkim - pozycja techniki badawczej; 4. J. Głodkowska. Wiedza arytmetyczna uczniów upośledzonych umysłowo w stopniu lekkim, rozpoczynających kształcenie zawodowe; 5. B. Pilipczuk. Uspołecznienie uczniów klas VI i VIII upośledzonych umysłowo w stopniu lekkim; 6. W. Pisula. Wiek dziecka a stres rodzicielski u osób wychowujących dzieci autystyczne i upośledzonych umysłowo; 7. J. Rola. Zróżnicowane cechy zaburzeń zachowania u dzieci autystycznych i upośledzonych umysłowo; 8. B. Szczupał. Obraz własnej osoby u dzieci w wieku dorastania a ich zachowania przystosowawcze w warunkach szpitalnych; 9. G. Walczak. Formy specjalistycznej opieki, dostępne dla małych słabowidzących i niewidomych dzieci; 10. E. Pisula, J. Rola, K. Wąsiewicz-Pawłowska. Radzenie sobie ze stresem przez rodziców dzieci o zaburzonym rozwoju; 11. S. Lipiński. Percepcja postaw rodzicielskich a potrzeby psychiczne chłopców niedostosowanych społecznie; 12. J. Ostrowski. Wpływ siły układu nerwowego, lęku, agresywności na dezorganizację zachowań - nastawienie na zadanie w sytuacjach trudnych; 13. W. Skoczylas. Kształtowanie adaptacyjnych zachowań społecznych wychowanków domów dziecka w procesie wychowania fizycznego; 14. J. Michalski. Literatura pedagogiczna w pracy nauczycieli szkół specjalnych; Strzeszczenie w języku angielskim; Streszczenie w języku rosyjskim; A) Kronika ważniejszych wydarzeń; B) Uchwała Senatu Wyższej Szkoły Pedagogiki Specjalnej im. Marii Grzegorzewskiej z dnia 17 listopada 1993 r. w sprawie utrzymania kieruku studiów: pedagogika specjalna; C) Wspomnienia: Walter Bachmann (1925-1992); Marian Balcerek (1935-1992); Aleksander Hulek (1916-1993); Irena Stawowy-Wojnarowska (1926-1993); D) Prace opublikowane w 1993 r. przez Wudawnictwo Wyższej Szkoły Pedagogiki Specjalnej; E) Instrukcja
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. W.37924, W.39533 (2 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
(Roczniki Pedagogiki Specjalnej / Wyższa Szkoła Pedagogiki Specjalnej ; red. Jan Pańczyk ; T.6)
Forma i typ
Streszczenie: Wstęp; Częśc 1. Prace przeglądowe: 1. M. Bartosiewicz. Warszawski Instytut Głuchoniemych i Ociemniałych w latach 1939-1944; 2. J. Pańczyk. Pedagogika specjalna w Polsce; 3. B. Szczepankowski. O podmiotowości w kształceniu niesłyszących; 4. E. Pasternak. Innowacje w procesie kształcenia i wychowania dzieci upośledzonych umysłowo w stopniu lekkim w placówkach specjalnych; 5. F. Wojciechowski. Wybrane problemy edukacji dzieci niepełnosprawnych w środowisku wiejskim w okresie transformacji; 6. E. Wojtasiak. Etyczne i formalno-prawne aspekty transplantacji; 7. E. Tomasik. Analiza wyników programu biblioterapeutycznego z dziećmi niedosłyszącymi ( słabosłyszącymi ); 8. M. Zatorska. Spotkania biblioterapeutyczne z grupą dzieci niedosłyszących ( słabosłyszących ); 9. V. Gudonis. Wpływ beletrystyki na stosunek do niewidomych; Część 2. Prace empiryczne: 1. I. Remejkajte. Wyrażenie stosunków socjalno-emocjonalnych w rysunkach dzieci w wieku przedszkolnym z zaburzeniami wzroku; ; 2. R. B. Kaffemanas. Właściwości intermodalnego przenoszenia obrazu u normalnie rozwiniętych uczniów i dzieci z zaburzeniami rozwoju; 3. J. Głodkowska. Rozwój psychofizyczny uczniów rozpoczynających naukę w szkole podstawowej dla upośledzonych umysłowo w stopniu lekkim; 4. J. Głodkowska. Środowisko rodzinne dziecka upośledzonego umysłowo w stopniu lekkim rozpoczynającego naukę w klasie pierwszej szkoły podstawowej specjalnej; 5. A. Giruński. Nastawienie agresywne młodzieży lekko upośledzonej umysłowo a preferowane przez nią wartości moralno-społeczne; 6. A. Mikrut. Lęk a samoocena i samoakceptacja uczniów szkoły podstawowej dla upośledzonych umysłowo w stopniu lekkim; 7. D. Skowrońska. Osobowość a zachowanie agresywne młodzieży upośledzonej umysłowo w stopniu lekkim; 8. J. Pańczyk. Z badań eksperymentalnych nad podnoszeniem wybranych umiejętności z języka polskiego u uczniów lekko upośledzonych umysłowo; 9. S. Lipiński. Zachowanie przystosowawcze a właściwości procesów społecznych grupy chłopców niedostosowanych społecznie; 10. J. Szałański. Poziom umysłowy wychowanków pogotowia opiekuńczego; 11. E. Minczakiewicz. Samoakceptacja a przejawianie formy zachowania się młodzieży jąkającej się; Streszczenie w języku angielskim; Strzeszczenie w języku rosyjskim; A) Kronika ważniejszych wydarzeń; B) Uchwała Senatu Wyższej Szkoły Pedagogiki Specjalnej im. Marii Grzegorzewskiej z 21 września 1994 r. w sprawie obchodów jubileuszowych uczelni; C) Szkoła edukacji w Malmö ( zarys organizacji i kierunki współpracy z WSPS ); D) Recenzje: G. Rdzanek-Piwowar. Nieletniość i jej granice. WSPS, Warszawa 1993; A. Makowski. Załamanie planu życiowego uczniów. Diagnoza i antropotechnika ich wychowania. Warmińskie Wydawnictwo Diecezjalne, Olsztyn 1993; T. Jałmużna, J. Lisowski, T. Sujczyński. Szkolnictwo specjalne w Łodzi do 1939 r. Wydanie autorskie, Łódź 1993; A. Makowski. Niedostosowanie społeczne młodzieży i jej resocjalizacja. PWN, Warszawa 1994; E) Wspomnienia: Stanisław Jedlewski (1906-1992); F) Prace opublikowane w 1994 roku przez Wydawnictwo Wyższej Szkoły Pedagogiki Specjalnej im. Marii Grzegorzewskiej
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. W.39577, W.38916, W.39320 (3 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
(Roczniki Pedagogiki Specjalnej / Wyższa Szkoła Pedagogiki Specjalnej ; red. Jan Pańczyk ; T.7)
Forma i typ
Streszczenie: Wstęp; Tadeusz Gałkowski ( 60-lecie ); Część 1. Prace przeglądowe: 1. Z. A. Baran. Integracja społeczna dzieci i młodzieży niepełnosprawnej w przedszkolu, szkole i na uczelni w aspekcie ontologicznym i etycznym; 2. I. Biniakiewicz. Wspomaganie osób niepełnosprawnych w ich wszechstronnym rozwoju; 3. J. Binnebesel. Problem cierpienia i śmierci w terapii pedagogicznej; 4. J. Binnebesel. Śmierć jako konsekwencja życia - czyli słów kilka o eutanatopedagogice; 5. M. Garate ( Hiszpania ). Psychologia a program nauczania w szkolnictwie hiszpańskim; 6. J. Głodkowska. Kilka spostrzeżeń nad matematyką jako przedmiotem nauczania w zasadniczej szkole zawodowej dla upośledzonych umysłowo w stopniu lekkim; 7. E. Górniewicz. Pierwotne i wtórne następstwa dysleksji i dysortografii; 8. J. Górny. System karno-pedagogicznego oddziaływania i zapobiegania oraz zwalczania przestępczości nieletnich w koncepcjach i działalności praktycznej A. Moldenhawera; 9. T. Gubrynowicz. O programie biblioterapeutycznym przeprowadzonym w Zakładzie Leczniczo-Wychowawczym w Brwinowie dla dziewcząt upośledzonych umysłowo chorych na padaczkę; 10. A. hrymiewicka. O procesie przystosowania się do choroby jako krytycznego wydarzenia życiowego; 11. Cz. Kosakowski. Podmiotowość i autorewalidacja w pedagogice specjalnej; 12. Cz. Kosakowski. Refleksje o studiowaniu osób z poważną niepełnosprawnością; 13. M. Marek-Ruka. Tendencje i perspektywy ksztalcenia niepełnosprawnych w Polsce; 14. B. Matyjas. Metody pracy stosowane w warsztatach terapii zajęciowej a usprawnianie osób upośledzonych umysłowo; 15. J. Pańczyk. Pedagogika specjalna w Polsce u progu XXI wieku; 16. Tomás Rodriguez ( Hiszpania ). Zasady kształtowania i doboru treści w programie nauczania w hiszpańskim systemie oświatowym; 17. S. Sadowska. Potrzeby i mozliwości w zakresie pomocy rodzinie z dzieckiem upośledzonym umysłowo; 18. B. Szczupał. Dobór materiałów do zajęć biblioterapeutycznych z dziećmi przewlekle chorymi; 19. G. Takczyk. Rehabilitacja wartości " zajęć wstępnych " oraz " zajęć końcowych " w metodzie ośrodków pracy; 20. G. Tkaczyk. Realizacja elementów języka polskiego w klasie I szkoły podstawowej specjalnej; 21. B. Urban. Zachowanie dewiacyjne młodzieży - rozmiary zjawiska i profilaktyka w środowisku lokalnym; A. Wojciechowski. Wartości nieuchwytne - " lege artis " w pedagogice specjalnej; 22. E. B. Zybert. O możliwości wykorzystania książek i bibliotek do rozwiązywania problemów mniejszości etnicznych; Część 2. Prace empiryczne: 1. J. Błeszyński. Badania nad echolalią i użyciem zaimka " ja " w kształtowaniu się mowy dziecka autystycznego w odniesieniu do innych jednostek nozologicznych; 2. H. Borzyszkowska. Nauczyciel i jego praca pedagogiczna z dzieckiem upośledzonym umysłowo; 3. U. Eckert. Syuacja ekonomiczno-społeczna dziecka niepełnosprawnego; 4. J. Głodkowska. Wartość psychometryczna " Wzorca czynności matematycznych " do oceny zasobu doświadczeń matematycznych uczniówm klasy pierwszej szkoły specjalnej; 5. S. Lipiński. Różnice między chłopcami niedostoswanymi i dostosowanymi społecznie w zakresie poziomu i rodzaju lęku; 6. S. Lipiński. Wpływ lęku na poczucie norm moralnych w grupie chłopców dostosowanych i niedostosowanych społecznie; 7. E. Minczakiewicz. Perspektywy żcyiowe w wyobrażeniach dorastającej młodzieży pełno- i niepełnospranwej umysłowo; 8. G. Nowak-Starz. Sytuacja szkolna uczniów z zaburzeniami mowy; 9. E. pasternak. Z badań nad funkcjonowaniem w sytuacjach trudnychdzieci i młodzieży upośledzonej umysłowo; 10. M. Pecyna. Kontakt interpersonalny a problem choroby w rodzinie w badanich własnych; 11. M. Pecyna, K. Borkowska. Wpływ presji czasowej na wykonanie zadań serii J. C. Ravena TMS i TMK przez młodzież niepełnosprawną umysłowo i normalnie rozwijającą się; 12. J. Rola. Symptomatologia depresyjna w funkcjonowaniu dzieci z upośledzeniem umysłowym; 13. T. Rudowski. Badania nad cechami twórczości surrealistycznej i jej związkami z poziomem uzdolnień specjalnych; 14. T. Rudowski. Badania nad cechami twórczości realistycznej i jej związkami z poziomem uzdolnień specjlanych; 15. A. Sakowicz-Boboryko. Determinanty powodzenia uczniów z wadą słuchu uczęszczających do szkół podstawowych; 16. J. Szałański. Poczucie koherencji a funkcjonowanie społeczne w okresie dorastania i młodości; 17. E. Tomasik. Biblioterapia w pedagogice terapeutycznej; 18. M. Zaorska. Sprawność językowa słyszących dzieci niesłyszących rodziców; Streszczenie w języku angielskim; Streszczenie w języku rosyjskim; A) Kronika ważniejszych wydarzeń; B) Uchwała Senatu Wyższej Szkoły Pedagogiki Specjalnej im. Marii Grzegorzewskiej z 21 czerwca 1995 roku w sprawie programu jubileuszu Uczelni w 1997 roku; C) Recenzje: Brunon Hołyst. Kryminologia. PWN, Warszawa 1994 ( Adam Krukowski ); Brunon Hołyst. Kryminologia. PWN, Warszawa 1994 ( Zofia Domalewska ); Małgorzata Kościelska. Oblicza upośledzenia. PWN, Warszawa 1995 ( Barbara Marcinkowska ); Jan Opiat. Kształcenie dzieci upośledzonych umysłowo. Wydawnictwo dra Jana Opiata, Warszawa 1994 ( Beata Tarłowska ); C) Wspomnienia: Jérôme Lejeune (1925-1994) ( Alina Dobrzańska ); Wanda Szuman (1890-1995) ( Elżbieta Wojtasiak ); D) Sprawozdania: O możliwościach rehabilitacji wzroku w Hiszpanii ( Grażyna Walczak ); Sprawozdanie z zagranicznego stażu naukowego w Japonii ( Ewa Kulesza ); Sprawozdanie z XVIII Międzynarodowego Kongresu Kształcenia Głuchych w Tel-Awiwie w dniach 16-20 lipca 1995 roku ( Ewa Kulczycka ); Konferencja naukowa nt. " Stan badań nad kształceniem specjalnym ( teraźniejszość i perspektywy )". Kraków 23-27 maja 1995 roku ( Elżbieta Minczakiewicz ); Sprawozdanie z obrad nt. " Pedagogika specjalna - oczekiwania i zadania społeczne " II Ogólnopolskiego Zjazdu Pedagogicznego w Toruniu ( 31 sierpnia - 2 września 1995 roku ) ( Józef Binnebesel ); E) Prace opublikowane w 1995 r. przez Wydawnictwo Wyżeszej Szkoły Pedagogiki Specjalnej im. Marii Grzegorzewskiej w Warszawie; F) Informacja dla autorów
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. W.39578 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
(Roczniki Pedagogiki Specjalnej / Wyższa Szkoła Pedagogiki Specjalnej ; red. Jan Pańczyk ; T.8)
Forma i typ
Streszczenie: Wstęp; Część 1. Prace przeglądowe: A) Rozwój poszczególnych dyscyplin pedagogiki specjalnej; 1. A. Giryński. Rozwój szkolnictwa specjalnego dla osób upośledzonych umysłowo w Polsce; 2. R. Janeczko. Metodologiczne problemy pedagogiki terapeutycznej w 75-lecie Wyższej Szkoły Pedagogiki Specjalnej; 3. J. Kuczyćska-Kwapisz. Dzieje kształcenia niewidomych na ziemiach polskich i perspektywy rozwoju współczesnej tyflopedagogiki; 4. B. Marcinkowska. Pedagogika korekcyjna w Polsce; 5. E. Minczakiewicz. Rozwój logopedii w Polsce; 6. K. Pospiszyl. Rozwój pedagogiki resocjalizacyjnej w Polsce; B) Pedagogika specjale w wybranych regionach kraju; 1. H. Borzyszkowska, H. Machel. Studia z zakresu pedagogiki specjalnej na Uniwersytecie Gdańskim; 2. I. Chrzanowska. Akademicka pedagogika specjalna w Łodzi; 3. H. Łaś. Rozwój pedagogiki specjalnej w Szczecinie; 4. J. Łęczycka, E. Skrzetuska. Dwadzieścia lat kształcenia pedagogów specjalnych w UMCS w Lublinie; 5. B. Urban. Zakład Profilaktyki Społecznej i Resocjalizacji w Instytucie Pedagogiki Uniwersytetu Jagiellońskiego; C) Pozostałe prace przeglądowe; 1. K. Bieńkowska. Formy kształcenia surdopedagogów w PIPS, SNPS i WSPS; 2. A. Giryński. Główne kierunki badań w oligofrenopedagogice w Polsce; 3. A. Gromnicka, B. Szczupał. Hipoterapia jako jedna z metod wieloprofilowego usprawniania psychoruchowego dzieci z mózgowym porażeniem dziecięcym; 4. K. Grzegorzewska. Ustawodawstwo socjalne II Rzeczypospolitej; 5. L. Jurczyk. Problematyka pracy społecznej w polityce społecznej i pedagogice społecznej w okresie międzywojennym; 6. J. Kostrzewski. Ewolucja poglądów AAMR dotyczących niedorozwoju umysłowego. Od Ricka Heber (1959) do Ruth Luckasson i in. (1992); 7. J. Kostrzewski, E. Zasępa. Postawy religijne rodziców a postawy religijne dzieci i młodzieży lekko upośledzonej umysłowo; 8. M. Kupisiewicz. Publikacje Wydawnictwa WSPS z dziedziny surdopedagogiki; 9. M. Marek-Ruka. Rozój teorii w kształceniu upośledzonych umysłowo; 10. E. Nurowski. Kształcenie nauczycieli dla dzieci głuchych i niedosłyszących; 11. J. Pańczyk. Zakres studiów na kierunku pedagogika specjalna; 12. A. Prożych. Absolwenci surdopedagogiki Państwowego Instytutu Pedagogiki Specjalnej oraz Wyższej Szkoły Pedagogiki Specjalnej w latach 1922-1995; 13. E. Tomasik. Możliwości zastosowania biblioterapii względem osób starszych; 14. E. Wojtasiak. Rehabilitacja osób niepełnosprawnych - założenia teoretyczne i działalność praktyczna; 15. M. Zaorska. Niewerbalne sygnały komunikacji u dzieci słabowidzących w młodszym wieku szkolnym; Część 2. Prace empiryczne: 1. A. Giryński. Nastawienie egocentryczne i prospołeczne a poczucie powinności moralnej dzieci przewlekle chorych; 2. A. Giryński. Wrażliwość moralna a poziom nastawień agresywnych młodzieży lekko upośledzonej umysłowo i jej rówieśników o prawidłowym rozwoju intelektualnym; 3. J. Głodkowska. Wrażliwość edukacyjna uczniów szkoły specjalnej dla upośledzonych umysłowo w stopniu lekkim; 4. S. Lipiński. Percepcja postaw rodzicielskich a atrybucje zdarzeń u chłopców dostosowanych i niedostosowanych społecznie; 5. A. Mikrut, P. Majewicz. Postawy rodzicielskie a poczucie umiejscowienia kontroli u uczniów szkoły podstawowej dla lekko upośledzonych umysłowo; 6. E. Minczakiewicz. Dzieci niepełnosprawne umysłowo w percepcji ich pełnosprawnych rówieśników; 7. M. Orłowska. Sposoby wykorzystywania czasu przez studentów szkół pedagogicznych; 8. M. Pecyna. Psychologiczne czynniki zagrożenia chorobami naczyń obwodowych w wieku średnim i starszym; 9. M. Pecyna. Czynniki psychologiczne modyfikujące subiektywny obraz własnej starości w świetle własnych badań; 10. S. Sadowska. Uczestnictwo dziecka upośledzonego umysłowo w życiu rodziny; 11. D. Skowrońska. Postawy moralno-społeczne młodzieży upośledzonej umysłowo w stopniu lekkim a postawy rodzicielskie jej matek; 12. D. Skowrońska. Zachowanie agresywne upośledzonych umysłowo w stopniu lekkim a poziom ich wrażliwości moralnej; 13. J. Szałański. Poczucie bezpieczeństwa i jego podstawowa funkcja u mężczyzn i kobiet wykolejonych społecznie; 14. J. Szałański. Wstępna ocena przeobrażeń wybranych wymiarów osobowości u wychowanków zreformowanych zakładów resocjalizacyjnych; 15. D. Wolska, A. Wolski. Strukturyzacja świata wewnętrznego i zewnętrznego osoby autystycznej jako podstawa jej terapii; Streszczenie w języku angielskim; Streszczenie w języku rosyjskim; D) Kronika ważniejszych wydarzeń; E) Sylwetki pedagogów specjalnych: Zofia Sękowska ( Ewa Skrzetuska ); Leon Kaczmarek ( Elżbieta Minczakiewicz ); Sylwetki wybitnych surdopedagogów ( M. Słupek, K. Werszka ); F) Recenzja: Zdzisław Bartkowicz. Pomoc terapeutyczna nieletnim agresorom i ofiarom agresji w zakładach resocjalizacyjnych ( K. Ulman ); Krystian Bedyński. Duszpasterstwo więzienne w Polsce - zarys historyczny ( L. Malinowski ); Czesław Dziemidowicz. Dziecko głuche i język ojczysty ( D. Podgórska-Jachnik ); Marian Konopczyński. Twórcza resocjalizacja ( L. Malinowski ); Ryszard Kościelak. Integracja społeczna niepełnosprawnych umysłowo ( E. Zasępa ); G) Sprawozdania: Trwałe wartości dorobku Kazimierza Kirejczyka ( M. Marek-Ruka ); Wspólnoty Jeana Vaniera " Wiara i Światło " i ich współpraca z rodzinami osób upośledzonych umysłowo ( B. Matyjas ); H) Prace opublikowane w 1996 roku przez Wydawnictwo Wyższej Szkoły Pedagogiki Specjalnej im. Marii Grzegorzewskiej w Warszawie; I) Informacje dla autorów
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. W.39579 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
(Roczniki Pedagogiki Specjalnej / Wyższa Szkoła Pedagogiki Specjalnej ; red. Jan Pańczyk ; T.9)
Forma i typ
Streszczenie: Wstęp; Część 1. Prace przeglądowe: 1. K. Baranowicz. Integracja edukacyjna; 2. J. Błeszyński. Próby zestawienia definicji autyzmu na podstawie doniesień z różnych dziedzin nauk; 3. M. Horne. System edukacji w Stanach Zjednoczonych - stan oraz aktualne trendy; 4. L. Malinowski. Oddział żołnierzy głuchych w Powstaniu Warszawskim; 5. E. Minczakiewicz. Etiologiczne uwarunkowania opóźnienia rozwoju mowy u dzieci głębiej upośledzonej umysłowo; 6. E. Minczakiewicz. Mutyzm dziecięcy ( symptomatologia, klasyfikacja i próby zarysu terapii ); 7. J. Pańczyk. Wyrównywanie szans osób niepełnosprawnych w zakresie oświaty; 8. M. Pecyna. System biofeedback w praktyce dydaktyczno-pedagogicznej; 9. G. Tkaczyk. Rola i znaczenie zadań testowych w nauczaniu matematyki uczniów upośledzonych umysłowo w stopniu lekkim klas I-IV; Część 2. Prace empiryczne: 1. J. Głodkowska. Profil wrażliwości edukacyjnej dziecka upośledzonego umysłowo w stopniu lekkim podstawą diagnozy i rehabilitacji; 2. J. Głodkowska. W poszukiwaniu możliwości spełniania zasady indywidualizacji; 3 A. Klaus. Postawy allocentryczne i egocentryczne 10-12 letnich chłopców chorych na cukrzycę i zdrowych a postawy wychowawcze ich rodziców; 4. S. Lipiński. Poczucie bezpieczeństwa a zaawansowanie procesu wykolejenia przestępczego; 5. S. Lipiński. Poczucie bezpieczeństwa a potrzeby psychiczne chłopców niedostosowanych społecznie; 6. A. Mikrut. Postawy wychowawcze rodziców a samoocena i samoakceptacja u ich dzieci uczęszczających do szkoły podstawowej dla lekko upośledzonych umysłowo; 7. J. Pańczyk. Profile kształcenia zawodowego młodzieży niepełnosprawnej; 8. P. Plichta. Zachowanie przystosowawcze osób głęboko upośledzonych a cechy osobowości kobiet w świetle badań migrenowych i zdrowych; 9. J. Szałański. Nasilenie skłonności agresywnych a izolacja i aktywność sportowa przestępców; 10. E. Zasępa. Postawy społeczne wobec osób niepełnosprawnych; Streszzcenie w języku angielskim; Streszczenie w języku rosyjskim; A) Kronika ważniejszych wydarzeń; B) Sylwetki pedagogów specjalnych: Jan Dziedzic ( Jan Pańczyk ); C) Recenzje: Jadwiga Bogucka, Małgorzata Kościelska (red.) - Wychowanie i nauczanie integracyjne. Nowe doświadczenia ( M. Marek-Ruka ); Grażyna Dryżałowska - Rozwój językowy dziecka z uszkodzonym słuchem a integracja edukacyjna. Model kształcenia integracyjnego ( K. Baranowicz ); Adam Kurzynowski (red.) - Rodzina w okresie transformacji ( D. Piekut-Brodzka ); D) Sprawozdania jubileuszy uczelni; E) Prace opublikowane w 1997 roku przez Wydawnictwo WSPS; F) Informacja dla autorów
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. W.40877 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
(Roczniki Pedagogiki Specjalnej / Wyższa Szkoła Pedagogiki Specjalnej ; red. Jan Pańczyk ; T.10)
Forma i typ
Streszczenie: Wstęp; Część 1. Prace przeglądowe: 1. K. Baranowicz. Pomiar postaw interpersonalnych - uwagi o technice badawczej; 2. I. Chrzanowska. Metody gier dydaktycznych w nauczaniu dzieci upośledzonych umysłowo w stopniu lekkim w szkole podstawowej; 3. T. Majewski. Problemy niewidomych i słabowidzących seniorów; 4. M. Marek-Ruka. Jakość edukacji niepełnosprawnej warunkiem ich pełnej rehabilitacji; 5. E. Minczakiewicz. Forma dźwiękowa spontaniczna wypowiedzi dzieci niepełnosprawnych umysłowo o zaburzonym procesie rozwoju mowy; 6. B. Olszewska. Integracja w ramach edukacji państw wspólnoty europejskiej; 7. J. Pańczyk. Przesłanki i uwarunkowania niesegregacyjnego kształcenia osób niepełnosprawnych; 8. J. Pańczyk. Zasady nauczania specjalnego ( dydaktyki specjalnej ); 9. E. pasternak. Sytuacje trudne w szkole specjalnej w świetle opinii nauczycieli; Część 2. Prace empiryczne: 1. K. Baranowicz. Postawy matek dzieci niepełnosprawnych kształconych wspólnie z dziećmi pełnosprawnymi; 2. Z. Gajdzica. Funkcje podręcznika w kształceniu uczniów lekko upośledzonych umysłowo; 3. A. Giryński. Rozumienie zjawiska śmierci przez dzieci z upośledzeniem umysłowym w stopniu lekkim; 4. J. Głodkowska. Orientacja przestrzenna w diagnozie doświadczeń matematycznych uczniów szkoły specjalnej; 5. J. Głodkowska. Warunki środowiskowe w wyznaczaniu szans edukacyjnych uczniów klasy pierwszej szkoły specjalnej dla upośledzonych umysłowo w stopniu lekkim; 6. A. Klaus. Postawy allocentryczne i egocentryczne 10-12-letnich chłopców chorych na cukrzycę a cechy ich osobowości oraz wpływ postaw wychowawczych rodziców na cechy osobowości ich synów; 7. I. Kocemba, S. Szymańska, E. Zasępa. Osobowościowe uwarunkowania postaw wobec osób niepełnosprawnych; 8. I. Kocemba, S. Szymańska, E. Zasępa. Poziom lęku, depresji oraz poczucie bezpieczeństwa a postawy wobec osób niepełnosprawnych; 8. J. Kostrzewski. Skala pomiaru percepcji słuchowej słów. Wersja A; 9. A. Mikrut. Związek między agresją ojców i agresją ich dzieci uczęszczających do szkoły podstawowej dla upośledzonych umysłowo w stopniu lekkim; 10. M. Pecyna. Style radzenia sobie ze stresem a struktura osobowości dzieci upośledzonych umysłowo w stopniu lekkim; 11. J. Rola. Wymiary i korelaty depresji u ojców dzieci przewlekle chorych; Streszczenie w języku angielskim; Streszczenie w języku rosyjskim; A) Kronika ważniejszych wydarzeń; B) Sylwetki pedagogów specjalnych: Eugeniusz Nurowski ( Jan Pańczyk ); C) Recenzje: Teresa Borkowska. Pedagogia ograniczeń ludzkiej egzystencji ( B. Marcinkowska ); Władysław Dykcik (red.). Pedagogika specjalna ( E. Zasępa ); Edukacja: jest w niej ukryty skarb - raport dla UNESCO Międzynarodowej Komisji do Spraw Edukacji dla XXI wieku pod przewodnictwem Jacquesa Delorsa ( L. Malinowski ); Wanda Stojanowska. Ochrona dziecka przed negatywnymi skutkami konfliktu miedzy jego rodzicami ( M. Urban ); Franciszek Adamski (red.). Wychowanie na rozdrożu ( L. Malinowska ); D) Sprawozdania: Sprawozdanie z seminarium poświęconego pamięci prof. dr hab. Włodzimierza Pietrzaka ( K. Bieńkowska-Robak, M. Słupek ); Zagadnienia wczesnej opieki nad dzieckiem specjalnej troski w USA. Prawo i praktyka ( E. Kulesza ); Sympozjum " Marzenia czy rzeczywistość - wizje XXI wieku " ( M. Marek-Ruka ); Sprawozdanie z obrad XVI Sekcji III Zjazdu Pedagogicznego w Poznaniu w dniach 21-23.09.1998 r. nt. " Edukacja i rehabilitacja osób niepełnosprawnych szansą na ich godne życie " ( J. Pańczyk ); Sprawozdanie z udziału w IV Europejskiej Konferencji Zespołu Downa ( Fourth European Down Syndrome Conference ), która odbyła się w dniach 10-13 marca 1999 roku w Bugibba, Malta ( M. Pecyna ); E) Z ostatniej chwili; F) Prace opublikowane w 1998 r. przez Wydawnictwo Wyższej Szkoły Pedagogiki Specjalnej im. Marii Grzegorzewskiej w Warszawie; G) Informacje dla autorów
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. W.40876 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. W.38879, W.38806, W.38807 (3 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. W.38592, W.39286 (2 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. W.39005, W.38818 (2 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. W.40487, W.40488 (2 egz.)
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej